Toyota wiodącą marką flotową
Pojazdy Toyoty cieszą się też największą popularnością wśród firm. Od początku roku polscy przedsiębiorcy zarejestrowali 8385 aut Toyoty. Jest to ponad dwa razy więcej niż marki zajmującej drugie miejsce. Udział Toyoty w rynku flotowym po dwóch miesiącach 2022 roku wynosi 19,5% (+3,8 p.p. rok do roku).
Najchętniej wybieranym samochodem firmowym w Polsce jest Corolla. Model ten ma wyraźną przewagą nad resztą stawki, a jego udział w rynku flotowym sięga 6,5%. W lutym firmy zarejestrowały 1364 Corolle, a od 1 stycznia – 2794. Corolla odpowiada za 30,4% samochodów kompaktowych zarejestrowanych przez firmy w tym roku.
RAV4 zajął drugie miejsce w tym zestawieniu. Do firm trafił on w liczbie 1066 aut w lutym i 1830 aut od początku stycznia. Jego udział w całym rynku flotowym wynosi 4,3%, a w segmencie – 24,5%.
W pierwszej dziesiątce znalazł się także Yaris, który w lutym zanotował 694 rejestracje na firmę (5. miejsce), a od początku roku 1129 rejestracji (również 5. miejsce). Yaris jest liderem swojego segmentu we flotach z udziałem 26,8%.
Pierwsze miejsca w swoich segmentach na rynku flotowym zajęły także AYGO, Camry oraz wszystkie modele użytkowe Toyoty. Camry trafiło do 661 kierowców w firmach, a w lutym zanotowało 390 rejestracji. Firmy zarejestrowały od stycznia 253 AYGO, a w samym lutym 117 egz. tego modelu. Wyczerpująca się pula samochodów z rocznika 2021 nie przeszkodziła zająć AYGO w tym roku 38,3% segmentu. W najbliższych miesiącach model ten zostanie zastąpiony przez nowego crossovera Aygo X.
Udział Toyoty PROACE CITY w segmencie jest na rynku flotowym jeszcze większy niż w ogólnej sprzedaży i wynosi 32,3%. Firmy zarejestrowały w lutym 433 auta tego modelu, a w dwa miesiące – 766 aut.
Pierwsze miejsce w segmencie zajmuje także PROACE z wynikiem 270 samochodów w lutym i 489 aut od początku roku. Model ten odpowiada za 27,3% rejestracji vanów średniej wielkości na rynku flotowym.
Hilux zajął pierwsze miejsce wśród pick-upów po zarejestrowaniu 115 aut w lutym i 192 egz. w ciągu dwóch miesięcy. Liczba ta jest aż o 170% większa niż po dwóch miesiącach 2021 roku i oznacza udział w segmencie na poziomie 48,9%.