Research Association of Biomass Innovation for Next Generation Automobile Fuels to stowarzyszenie założone przez Toyotę, Suzuki, Subaru i Daihatsu oraz Toyota Tsusho i japoński koncern energetyczny ENEOS. Będzie ono realizowało wspólny program badań nad zrównoważoną produkcją paliw pochodzenia organicznego, które przyspieszą dekarbonizację transportu.
Chcąc osiągnąć neutralność klimatyczną, należy jak najszybciej przejść na bezemisyjne technologie. W przypadku motoryzacji największą rolę w odchodzeniu od paliw kopalnych pełnią zelektryfikowane napędy. Pewnym problemem są tu jednak rosnące ceny litu, kobaltu oraz metali ziem rzadkich. Co prawda powstają nowe generacje baterii oparte na łatwiej dostępnych pierwiastkach, warto jednak poszukać też innych rozwiązań neutralnych pod względem bilansu CO2 w atmosferze.
Alternatywę dla ropy może stanowić m.in. wodór i paliwa syntetyczne oparte na energii z odnawialnych źródeł. Dobrym rozwiązaniem mogą się także okazać biopaliwa, zwłaszcza że do ich produkcji pośrednio pobierany jest dwutlenek węgla z atmosfery poprzez fotosyntezę. Skuteczność zrównoważonych metod produkcji bioetanolu w ograniczaniu stężenia dwutlenku węgla w powietrzu została potwierdzona przez Międzyrządowy Zespół ds. Zmian Klimatu (IPCC). Teraz trzeba stworzyć system, który pozwoli wytwarzać biopaliwa na masową skalę przy zerowej emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu dostaw.
Biopaliwa następnej generacji
Powołane przez Toyotę, Suzuki, Subaru i Daihatsu oraz Toyota Tsusho i japoński koncern energetyczny ENEOS stowarzyszenie – Research Association of Biomass Innovation for Next Generation Automobile Fuels – będzie prowadziło badania nad wykorzystaniem biomasy do produkcji biopaliwa w taki sposób, aby cyrkulacja wodoru, tlenu i CO2 była jak najkorzystniejsza dla klimatu i środowiska.