ŚWIATOWY DEBIUT ZUPEŁNIE NOWEJ TOYOTY GR 86

TRZECI SPORTOWY MODEL Z LINII GR

2021-04-06

GR 86 to trzeci sportowy model Toyoty z linii GR, który dołącza do GR Supry i GR Yarisa. Powstał on, by dawać radość z jazdy. Niewielka masa i nisko położony środek ciężkości sprawiają, że auto jest bardzo responsywne. Nowy 4-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 2,4 litra oferuje doskonałe osiągi.

 

Podczas wspólnej internetowej prezentacji z Subaru Corporation TOYOTA GAZOO Racing pokazała swój nowy sportowy model – Toyotę GR 86. Uzupełnił on portfolio linii GR, dołączając do GR Supry i GR Yarisa, które się cieszą dużym uznaniem na świecie.

Nowa Toyota GR 86 to następca modelu GT86, który trafił na rynek w 2012 roku i osiągnął sprzedaż na poziomie ponad 200 tys. egzemplarzy.

Po swoim poprzedniku GR 86 odziedziczył charakter sportowego samochodu dającego prawdziwą radość z jazdy. Nowy model Toyoty będzie najlżejszym czteromiejscowym coupé w segmencie. Zastosowano w nim wiele technologicznych innowacji, które zredukowały jego masę. Dach i elementy nadwozia wykonano z aluminium.

Toyota GR 86 będzie napędzana lekkim, 4-cylindrowym silnikiem typu bokser o pojemności 2,4 litra. Nowa, większa jednostka napędowa sprawi, że GR 86 będzie się charakteryzował lepszymi osiągami niż jego poprzednik.

Wymiary Toyoty GR 86 są niemal identyczne jak GT86. Nowy model utrzymał nisko położony środek ciężkości, co przyczyniło się do jeszcze bardziej responsywnego prowadzenia. Sztywność skrętną poprawiono w porównaniu z GT86 o około 50%, dzięki czemu auto prowadzi się bardziej dynamicznie.

Pojazd wyposażono w liczne elementy aerodynamiczne, w tym m.in. w przednie wloty powietrza i boczne panele wywodzące się wprost z motorsportu.

Więcej szczegółów dotyczących nowego GR 86 w Europie Toyota zaprezentuje jeszcze w tym roku.

Toyota GR 861 – wstępne dane techniczne

Długość (mm)

4265

Szerokość (mm)

1775

Wysokość2 (mm)

1310

Rozstaw osi (mm)

2575

Masa (kg)

1270

Silnik

4-cylindrowy silnik typu bokser DOHC z systemem bezpośredniego i pośredniego wtrysku paliwa D-4S

Pojemność (l)

2,387

Napęd

silnik z przodu, napęd na koła tylne

Zawieszenie - przód

kolumny MacPhersona

Zawieszenie - tył

podwójne wahacze

Hamulce - przód

tarcze wentylowane

Hamulce - tył

tarcze wentylowane

Opony (przód/tył)

215/40 R18

1 Europejska wersja jeszcze przed homologacją. Dane zostaną potwierdzone podczas prezentacji nowego GR 86.
2 Razem z anteną dachową. Wysokość bez anteny dachowej – 1280 mm.